domingo, 24 de septiembre de 2017



WELCOME TO THE  NEW SCHOOL YEAR

TECHNOLOGY

PROJECT 1. WHEN WAS IT INVENTED?

1.Technological development throughout history


Introduction:
Technological objects have evolved and have appeared throughout different historical periods, do you want to know them a little better ?
Los objetos tecnológicos han evolucionado y han aparecido a lo largo de los distintos periodos históricos ¿quieres conocerlos un poco mejor?

Task :
Search for information on a historical age , years among the general nature of that stage , discoveries or major advances, and the name of some inventors if that is possible .
Tarea: Buscar información sobre una época histórica, años entre los que se sitúa,  características generales de dicha etapa, descubrimientos o avances más importantes, y el nombre de algunos inventores si es posible.

Process:
Distributed in pairs or groups of three students ,seek information on the Internet. Prepare a document in Word or PowerPoint format, in Castilian and English.
Expose orally to other classmates what they have learned from the stage. All students will have charts with historical periods that should be completed with the most relevant information of each stage, the one they have studied and the explanation of the classmates.
Repartidos en parejas o grupos de tres alumnos, buscar la información en internet. Preparar un documento en formato Word o Power Point, en castellano e inglés.
Exponer oralmente ante los demás compañeros lo que han aprendido de la etapa. Todos los alumnos dispondrán de unas tablas con los periodos históricos que completarán con la información más relevante de cada etapa, la que ellos han estudiado y las que explican los compañeros.

Resources.
The Internet

1. PREHISTORY    PREHISTORIA
Assessment:
Both the quality of information collected at work and oral presentation thereof is evaluated.
Se evaluará tanto la calidad de la información recogida en el trabajo como la exposición oral del mismo.

Conclusion:

After all oral presentations and completed historical charts, there will be a sharing and reflection on the task.

Después de todas las exposiciones orales y completados los cuadros históricos, habrá una puesta en común y reflexión sobre la tarea.

historical periods chart

2.Evolution of technological objects.


Introduction:
 The evolution of technology does not only consist of inventing new products, but also in modifying existing ones. Mobile telephones, for example , have become smaller, yet have larger screens than before and processors that make them powerful computers that fit into your pocket. do you want to know them a little better ?
La evolución de la tecnología no sólo consiste en inventar nuevos productos sino también en modificar los existentes. Los teléfonos móviles, por ejemplo, se han hecho más pequeños, aunque tienen pantallas más grandes que antes y procesadores que les convierte en poderosas computadoras en tu bolsillo ¿quieres conocer alguno de estos objetos  un poco mejor?

Task : 

Search for information about the historical evolution of one object, product or service . such as iron , wheel , computer, chair , train, etc , years in which the changes 
are located, general characteristics . and the name of some inventors if possible.

Tarea: Buscar información sobre una la evolución histórica de un objeto, producto o servicio como por ejemplo, la plancha, la rueda, el ordenador, la silla, el tren,etc., años en los que se sitúan los cambios,  características generales ,  y el nombre de algunos inventores si es posible.

Process:
Distributed in pairs ,seek information on the Internet. Prepare a document in Word or PowerPoint format, in Castilian and English.
Expose orally to other classmates what they have learned. All students will complete a sheet with the most relevant information of each object, the one they have studied and the explanation of the classmates.
Repartidos en parejas, buscar la información en internet. Preparar un documento en formato Word o Power Point, en castellano e inglés.
Exponer oralmente ante los demás compañeros lo que han aprendido. Todos los alumnos tendrán  un folio que completarán con la información más relevante de cada objeto, el que ellos han estudiado y los que explican los compañeros.

Resources.
The Internet

Assessment:
Both the quality of information collected at work and oral presentation thereof is evaluated.
Se evaluará tanto la calidad de la información recogida en el trabajo como la exposición oral del mismo.

Conclusion:

After all oral presentations and completed charts, there will be a sharing and reflection on the task.

Después de todas las exposiciones orales y completados los cuadros, habrá una puesta en común y reflexión sobre la tarea.

No hay comentarios:

Publicar un comentario